Impresszum

Főszerkesztő:Kőszegi Dániel

kul-túra

Az ZACC Kulturális Műhely kul-túra blog magazinját olvashatod. Nemsokára tervezzük, hogy nyitunk a társadalomtudomány felé is. Addig is reméljük, hogy találsz számodra izgalmas kalandozást ezen a blogon. Alapítva:2007 november Üdvözlettel: Kőszegi Dániel főszerkesztő, a műhely alapítója Újságíró-szerkesztők: E-mail cím: artalomblog@vipmail.hu Mobil,sms:06306330558 Együttműködő partnerünk:www.klubhalo.hu,www.fenyhordozok.hu stompesara.spaces.live.com,retro.blog.hu,filmpont.hu Blog

Friss topikok

Linkblog

2008.02.26. 08:00 ezeregy

Egyetemi pillanatképek 3.

 

 Amikor annó felvettek ,előszöris végignéztem a tanárok  listáját . Mondanom sem kell, hízott a májam a büszkeségtől . Olyan nevek voltak ott, akik közismert tv személyiségek, irodalomtörténészek . Fel is vettem náluk az órákat és boldogan készültem egyetemi életem első előadásaira .

 

Az első neves tanár órája elmaradt, egyéb tevékenységei miatt. Sebaj, gondoltam . Majd legközelebb .

 Na a második ott volt . De még mennyire ! Még be sem értünk a terembe, meg már mondta a mondókáját, ugyanazzal a monoton, szürke hanggal, rezzenéstelen arccal . A legzavaróbb az volt, hogy képtelen volt ránk nézni . Mintha baromira unná már, hogy megint kapott egy hülye csapatot . Kábé ez sütött le az arcáról, ahogy kilencven percig mereven a plafonra függesztve szemeit, beszélt . Ez nem volt rossz taktika a részéről, mert sikerült vele kivédenie a pedál diákok vad jelentkezésrohamát .

 

Fél óráig mindenki megpróbált rá koncentrálni , aztán mocorgás támadt a teremben . A tekintélyes bácsit azonban láthatólag ez sem zavarta, ugyanolyan hangerővel, ugyanazzal a monotonitással beszélt tovább . Előadásába ügyesen beleszőtte életrajzát is, amiből kiderült, pár évet az USA-ban is tanított .

 

Áh, hát erre van úgy oda ! Ezért ejt le minket olyan magasról!

A kilencvenedik percben megszólalt az asztalán egy riasztószerű vekker, odament, lecsapta, fogta a kis aktatáskáját és kiviharzott a teremből. Pár mindenre elszánt diák üldözőbe vette, de ő mindenkit lerázott azzal, hogy majd a titkárnője válaszol.

 

Egy- két órájára még bejártam, aztán rájöttem, hogy fölösleges , ugyanúgy csalódnék minden alkalommal.

 

Fél év kellett, hogy rájöjjek, hogy az, hogy valaki híres, még egyáltalán nem feltételezi azt, hogy jó tanár is . Sőt, általában minél felkapottabb valaki, annál inkább nem érdeklik a diákjai. Mert találkoztam én névtelen, szerény, de végtelenül precíz és odaadó tanárokkal is, akiken látszott, hogy a tanítás nem csak megélhetés nekik, de az életük értelme is .

 

Azóta óvatosabb vagyok a híres tanárokkal, belehallgatok párszor az előadásaikba, mielőtt órát vennék fel náluk…

 

 

 

Szandtner Veronika

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://artalom.blog.hu/api/trackback/id/tr48313718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása